Onsdag.

 
Jävligt tråkig nyhet på jobbet idag.
 
Fick mejl igår av Norstats VD. Hon skulle dyka upp idag på Karlstadkontoret och ha ett informationsmöte med oss som jobbar där. Vi var nästan allihopa. 

De meddelade iallafall att de håller på att besluta om att varsla oss på Norstat i Karlstad. Men att vi har iallafall minst 6 månader kvar att jobba kvar där, sen är vi väl i princip arbetslösa. 
 
Kom väl inte direkt som en megachock. Jag hade väl hoppats på att de äntligen skulle höja lönerna (nåt jag absolut inte trodde, men ändå).
 
Jag har jobbat på Norstat sen 2012. Andra har jobbat där i 5 år, t.om 9-10 år, sen Norstat startade. Jag har väl känt att det har blivit lite som en extra familj där. Har hittat asbra människor där. Lite därför man orkat att vara kvar på jobbet också, just för deras skull. Sen så har Norstat alltid varit en trygghet ifall man inte skulle ha nåt annat jobb. Så dom här nyheterna sög helt enkelt röv. Fast det inte var helt oväntat.

Vi har ju iallafall 6 månader kvar, som sagt. Sån sjukt jävla dålig timing bara när man precis fått en lägenhet och har runt 6500-7000:- i räkningar varje månad. Och jag är så jävla orolig för att hamna i den sits jag var precis efter jag tagit studenten. Var arbetslös och fick hänga på arbetsförmedlingen hela tiden. Värsta tiden i mitt liv. 
 
Jag hoppas att jag hittar ett annat jobb. Det är tur att man känner folk, alltså... Redan idag har jag pratat med några, och de ska kolla om det finns nåt jobb till mig. Känner såklart att jag tar absolut vad som helst, bara jag har en inkomst. 
 
Det ordnar sig!
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!