Söndag

 
 
Tjenerö.

Fan, en hinner inte blogga ibland. Men jag lever iallafall.

Det var ju Karlstad Stadslopp igår. I julas så fick jag, mamma, pappa och min bror en julklapp av syrran, där vi skulle få delta i detta kalas! Jag har haft ett halvår att träna upp mig inför det, men har jag gjort det? Nej. Jag övervägde hela veckan med att inte delta, men jag ville absolut inte göra min syster besviken, sen så vore det ju ett perfekt tillfälle att ta tjuren vid hornen och verkligen gå den där milen.
 
Så jag & mamma ställde iallafall upp. Pappa kunde inte och min bror orkade inte. Den första kilometern fick jag baaaajsont vid vaderna. Kände att jag redan då ville ge upp. Jag verkligen hatade att de var så mycket folk som kollade på också, särskilt när jag & mamma låg sist. Ja, vi var sist bland 3000 pers. Då ville jag ge upp. 
 
Fast jag & mamma fortsatte. Kände fortfarande att jag ville ge upp flera ggr, men jag fortsatte. Tänkte att hur jävla gött det skulle vara när man var i mål. När vi kom upp i 7km började det bli riktigt jävla jobbigt. Försökte hitta rätt med andningen och öka takten lite. Tillslut gick vi förbi 3st som låg före oss. Vid mållinjen trodde jag att benen skulle ge upp. Vi skulle ju gå hem också?! Iallafall, vi var i mål exakt efter 1 timme, 56 minuter och 40 sekunder. Jag är jättestolt! Mitt mål var att komma i mål innan 2 timmar och att absolut inte komma sist. Och vi klarade det, mamma & jag. Fick en välförtjänt medalj och två stycken Loka Crush. 

Jag klarade knappt av att gå hem till mappa efter det, haha. Tog sin tid. Inte heller kunde jag röra mig särskilt duktigt heller. Blev att jag sov över, för inte orkade jag gå hem. Tog ett bad och såg bröllopet en sväng. Jag somnade kl 21. 

Idag har jag haft minst lika ont. Jag kan inte lyfta mitt högra ben utan att det gör ont. Men jag tar mig framåt. Jag är hursomhaver skitnöjd över att jag gick en mil igår, särskilt just för att jag inte rört mig på ett helt år och inte har nån slags kondis alls. Även vi knubbisar kan om vi vill!

Har även firat mamma idag som fyllde år i onsdags. Har haft en riktigt mysig helg!

I veckan blir det jobb mån - tors, sen på fredag blir det Strömstad! :)
 
 
 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anna

Fina bilder :) Svar: Ja, det stämmer nog. Jag vände mig bakåt ibland och kollade vilka som var bakom oss. Jag är jättenöjd med min tid och ser att för varje år så blir det en liten förbättring. :) Ja, sist vill man ju inte komma, vet att det var några herrar som gick. Vi snacka lite med dem vid nått tillfälle då de började snacka hockey. :P Jag är FBKare och min pappa är Frölundare.

Ja, jag har ju sett att du följer min instagram också. :)

2015-06-23 | 11:56:53
http://villemo.webblogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!