Torsdag.

 
Sådär då, nu är man hemma igen från kursen med Unionen! 

Vilket lyxliv man levt. Det har varit frukostbuffé, fika, lunchbuffé, fika och 3-rättersmiddag i två dagar. Man har A L D R I G behövt gå hungrig där borta. Sen så hade vi alla fått dubbelrum också, hur gött? Haha. Sen så hade vi tillgång till simbassäng, bubbelpool, bastu och gratis träningspass. Gjorde inte nåt utav det dock, hade aldrig lust eller ork. Efter middagen så gick jag & la mig och somnade vid 22, haha. 
 
Men jäklar vad man lärt sig mycket nu, alltså. Jag satt och antecknade och lyssnade och läste på så gott jag kunde och förstår mycket mer nu hur allvarligt det är med kollektivavtal och arbetsregler m.m. Varför låter man inte ungdomar på gymnasiet lära sig detta istället för att ha bild eller nåt annat meningslöst ämne? Inte just bara hur det bör funka på en arbetsplats, utan även hushållsräkningar och annat vettigt när man ger sig in i vuxenvärlden. Finns ju företag som lurar ungdomar för att dom kanske inte förstår vad som gäller med kollektivavtal och sånt.

Jaja. Har haft det sjukt gött iallafall, men det är skönt att vara hemma. Helt ärligt så föredrar jag mitt fattiga liv framför lyx, haha. Körv mä bröd har jag saknat, haha!
 
Här kommer bildbomb!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!