Kvarg.

Har blivit sämst på att blogga, men orkar ju fan aldrig. Haha. (Tidsinställt inlägg det här också lolz)
 
Vart träning imorse med Cassie. Efter det tog vi en sväng förbi Wallinders! Hittade en ny kvarg med jordgubbssmak som smakade RÖVGOTT. Tyvärr meddelade en polare att det var mycket socker i den (13,9g sockerarter på 100g), så det blir nog inte att jag kommer äta den som mellanmål som det var tänkt. Utan får väl köra den på unnardagen istället! Men jag blev irriterad över att det var socker i den. Varför, när du är så god?
 
Saken är den att jag läser bara hur mycket kalorier produkterna innehåller. Glömmer att kolla sockerarterna. Men samtidigt - ska jag ha koll på exakt allting och hur mycket sockerarter allting innehåller så kommer jag bli kocko i huvudet. Det är ju ändå socker i allt man äter ändå, typ. Haha. 
 
Nej... tacka vet jag tallriksmodellen! Äta i rimlig mängd, drick mycket vatten och rör på dig så får du resultat. :)
 
Men är fortfarande tacksam för alla tips jag får! Så igen tack för tipset, Gabby!
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Gabby

Det är ju som sagt mer eller mindre socker i allt, så balansen är ju det viktiga.

Naturell kvarg med frysta bär som du mixar blir supergott. :D

Svar: Indeed. :)
Aa jag vet, har ätit det i två veckor nu till mellanmål! Antingen frysta bär eller vanliga jordgubbar. :) Rövgött det också =D
Stina Berit Nilsson

2014-05-23 | 12:41:00
http://ellabellini.wordpress.com




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!