En månad idag, yey!

 
Idag har jag hållt på med ny kost och träning i 4 veckor! Hurra!
 
Ställde mig på vågen imorse, och på 4v har jag gått ner 5.2kg. Jag själv tycker att jag varit duktig, så jag ger mig själv en klapp på axeln idag. Bra gjort, Stina. Men det är ju fortfarande en jäkla bit kvar. Nu ska jag satsa på ytterligare 5kg som ska bort. 
 
Ska man fortsätta i samma stuk nu som tidigare, eller ska jag nu börja träna ännu hårdare och vara ännu mer nogrann med vad jag stoppar i mig? Jag vill ju verkligen detta! Så har ni nåt förslag, tips eller vadsomhelst så kommentera gärna. Jag tar tacksamt emot alla tips jag får!
 
Kan inte minnas att jag orkat hålla mig i en månad förut när jag försökt gå ner i vikt. Men jag försöker! Och det har varit jobbigt. Jag har blivit så arg för att jag varit så chokladsugen att jag börjat gråta (haha, som ett barn), har haft ont i kroppen och jag har inte alltid haft motivationen till att gå ut och gå, eller att ens gå till gymmet. Men ibland måste man bara göra det utan att tänka. Det är då man känner sig nöjd!
 
Någon som motiverar mig extra mycket är faktiskt Keela. Hon får träningen att se kul ut, och hon kommer med himla bra recept på sin blogg ibland. Hennes senaste inlägg om träning överlag var ett av det mest motiverande jag läst! Läs HÄR!
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Robin

Hej, jag vet att du dricker dåligt med vatten. Drick mycket vatten, ha alltid vatten med, mycket vatten, vatten. Mvh, brordin.

PS. Ät inte snickers.

Svar: HAHA, va ful du är! Dricker vatten 24/7, speciellt nu när det är 30 miljarder grader varmt ute. :) Och vadå snickers? När fan åt jag snickers sist? 2 år sen? :p
Stina Berit Nilsson

2014-05-23 | 12:07:01
Elin

Kroppen vänjer sig snabbt vid belastning vilket gör det viktigt att alltid "chocka" kroppen med nya utmaningar och belastningar. Ett bra komplement till styrketräning är lågintensiv konditionsträning. Dvs snabb gång eller jogg (mest effekt på jogg) där du ändå kan hålla ett samtal. Det viktiga här är tiden och du bör vara i denna zon i minst 60min gärna mer.

Kosten är självklart viktig då det i slutändan handlar om kalorier in/ut. Ett tips för snabb effekt är att skippa alkoholen helt. Levern som har en stor roll i förbränningen går ner i lågvarv för att bli av med alkoholen, detta även om du inte dricker mycket.

2014-05-23 | 18:38:51




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!