Hektisk dag, jotack!

Hej på er!
 
Det var ett tag sen nu, haha. 
 
Grejen är att jag inte känner för att blogga när jag inte gör nåt särskilt om dagarna förutom att kolla jobb och springa runt på ärenden lite då och då. Men lite har det väl hänt sen jag senast skrev.
 
Har haft massor av möten med arbetsförmedlingen. Känner fortfarande att jag inte får ut ett skit av dom, men känner ändå att det är bättre än ingen hjälp alls. Har iallafall kommit iväg idag för att lämna ett cv hos Dollarstore och visa upp mig. Dessvärre är det bara en praktikplats men vi får hoppas att jag får det! Har velat jobba på Dollarstore sen jag fick reda på att dom har det i Söderhamn, vilket var första gången jag åkte hit och hälsade på Martin. ;)
 
Efter Dollarstore gick jag förbi arbetsförmedlingen, skällde lite på dom eftersom jag fått så dålig information om vilka papper som ska lämnas in, vilka jobb jag är absolut tvungen till att söka för att få ersättning, hur själva a-kassan fungerar och sådär. Men nu fick jag hjälp av en kanonskön äldre dam där. Hon sa till och med "what the fuck". Det är klass på dom i Söderhamn!
 
Och efter jag dolat med arbetsförmedlingen så slant jag vidare till sjukhuset (sjukt mycket spring idag!), där jag fick äta min efterlängtade frukost. Hann ju inte äta imorse. Väl på plats på sjukhuset så frågade jag cafébiträdet vart jag skulle (skulle till barnmorskemottagningen och göra gynekologisk cellprovsundersökning). Hon talade om vart jag skulle gå, och avslutar med att fråga "Är du från Västra götaland?". Näe, jag är från Värmland, svarade jag stolt tillbaka med ett flin. "Det var nära iallafall" tyckte hon.... Mjo. Visst.
 
Samma visa är det varje gång jag ska göra det där jäkla cellprovet. Jag blir så nervös att jag skakar i benen. Inte lätt att vara känslig och rädd för att det ska göra ont, haha. Men det gick kanon, klämde t.om in ett klamydiatest när vi ändå var igång och rotade där nere, haha! Och så ordnade vi tid för recept till mina p-piller. Givande dag.
 
Nu är jag iallafall äntligen hemma. Har duschat av mig all svett och dragit på mig pyjamasen (jag vet att klockan är 14.50, men det skiter jag i). Ska inte röra mig ur fläcken nu.
 
Men tack för detta inlägg, kompisar! Haré gött.
 
 
 
 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Lina

Vad rolig du är Stina :) Du borde blogga oftare!

2013-09-11 | 19:43:29
http://mineforlife.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!