Jobbsökande i Söderhamn.

Skönt att börja jobba igen! Men jävlar va jag saknar Martin och Söderhamn. Och min dator. Håller på att krevera. Så jävla tråkigt att man inte kan dra ett lasso runt Söderhamn och dra det till Karlstad?! Hade varit sjukt nöjd med livet då. Blir galen av att inte få vara vakna bredvid honom varje dag.
 
Och jag saknar WoW. Visst, det är jättenyttigt för mig att inte spela det på fritiden. Borde ju egentligen vara ute och motionera, umgås med tjejerna eller göra andra vettiga saker. Men det är ett stooort intresse. Typ som när jag ritar eller spelar på min gitarr. Det känns jättetomt här hemma utan min kära dator.
 
Sen blir det inte lika mycket samtal mellan mig och Martin, då jag brukade ringa han på Skype medan vi spelade. Men eftersom micken är åt helvete på den här laptopen så går det inte att snacka via skype. Skit också. Vilka onödiga problem jag har.
 
Men hör och häpna nu - jag har sökt tre jobb i Söderhamn nu. Jag vet att det är ett jättestort steg, och jag hoppas att jag gör rätt. Det känns rätt nu iallafall. Dom jobben jag har sökt är telefonförsäljning/service/kundtjänst. Jag älskar det jobbet jag har, därför fortsätter jag med det, bara det att jag ska sälja. Jag tokhatar att tjata på folk och försöka få dom att göra något dom egentligen kanske inte vill, men jag har inget val direkt. Man måste ju överleva i Söderhamn också. Jag hoppas iallafall att jag får svar snart, för jag kom ändå med jävligt bra motivationer varför jag sökt jobben och varför dom ska anställa mig.
 
Jag har t.om funderat på om jag ska åka upp till Martin redan nästa helg för att lämna CV:n och sådär. Jag saknar honom så det gör ont. Men jag har inte ekonomin till det för tillfället. Kommer bli en tajt månad.
 
Men nu vet ni hur allt står till för tillfället. ;)
 
Haré gött.
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!