Mitt jobb. <3

Töligt fort veckan har gått. Helt sjukt hur det ens kan vara fredag imorrn? Men det är väl lätt hänt om man går upp 06:00 och är hemma 17:00. Vad är fritid, ens? Man lagar mat när man kommer hem. Duschar lite. Gör matlåda och lägger fram kläder man ska ha på sig dagen efter. Sen kanske man facebookar eller ser på en film. Sen sova. Så bra liv har jag i Norge. Ohyes.

MEN! Oväntat bra dag idag. Trodde jag skulle bli bitter när det började regna en skvätt, då barnehagen hade aktivitetsdag. Vi var alltså ute hela förmiddagen. Personalen på dagiset spelade upp en teater för barnen och sen gjort en massa aktiviteter som de fick leka med. Mycket uppskattat och riktigt kul! Till lunch fick vi pizzabullar, och det var också uppskattat.

Sen när jag hade pause(=lunch) så satt vi & prata om "sommerfesten" som inträffar den 27e Maj. Det är alltså enbart personalen som ska delta i Sommerfesten, och jag var ju själv sugen på att få följa med, men är inte den som vill bjuda in mig själv, direkt. Men enligt mina arbetskamrater så var det självklart att jag skulle vara med. Det är ju även det datumet som är min sista arbetsdag på det dagiset. Hoppas innerligt att jag får fortsätta några veckor till efter 27e Maj.

Som ni märkt så älskar jag dagiset jag är på nu, och jag har aldrig trivts så bra någonsin. Och jag kan fortfarande inte förstå att det är en arbetsplats jag är på, för jag har så kul med barnen och personalen är hur trevliga som helst. Vill verkligen jobba där, även om jag tvingas ta en buss som tar 40 minuter att komma dit.

Ja, jag älskar mitt jobb.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!