Lördagskvällen och framtidsplaner.

Hey, ya'll!

Har gått och blivit helt beroende av låten Behind The Mask med Michael Jackson... va bara tvungen att meddela detta, och framförallt TIPSA! Tror låten spelades in runt 1988 och det var ju då han var som bäst, tycker jag. Hoppas dom börjar spela den på krogarna, då ska jag dansa ihjäl mig.

Iaf.... igår var jag, Cassi och Therese hemma hos Majda och grattade henne för att hon fått en ny lägenhet. Hon bjöd oss på... allt? Haha. Drinkar, champagne, vin och cider. Mycket gott! Pratade om gamla minnen, snubbar, arbetslivet och boende.. vi märkte ju igår hur gammal man har blivit som sitter och diskuterar om lägenheter och arbete och andra grejer. Sjukt va fort åren går. Men det var en trevlig kväll! Tack tjejer!

Sen fick vi GÅ hem i regnet också. Alla bussar hade ställts in p.ga halka, vilket man förstår.. menmen. Fick iaf tips av Therese på vägen. Eftersom jag inte kan tänka själv, så får andra göra det åt mig. Sad but true. Iaf - hon berättade att jag gott & väl kunde strunta i Norge ett tag framöver och börja plugga på Komvux istället. Där ska jag plugga upp de betyg som krävs för att kunna bli Förskolelärare. När jag klarat detta så åker jag till Norge och jobbar på ett dagis ett tag och sparar ihop pengar till möbler och annat man behöver i en lägenhet. Åker sen tillbaka till Sverige för att söka jobb som dagisfröken och SNAP! Då har jag ju nått mitt mål, egentligen.

Är det nåt jag vill satsa på så är det ju att bli dagisfröken. Det vet jag nu. Visst har man ju större drömmar, typ som att få jobba med musik. Men att försöka bli dagisfröken är ju utan tvekan mer realistiskt. Så jag ska satsa på detta.

Ska först & främst prata med min handledare om detta, vilket jag gör imorgon. Nu jävlar ska jag satsa!!! Så tack så JÄTTEMYCKET, Therese, för ditt pushande och dina råd! :)

Nu ska jag lyssna vidare på Behind the Mask och läsa lite mer om Komvux. På återseende, goddamn.



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Therese

Kul Stina! You go girl! :D

2011-01-10 | 12:09:24
http://thereseskold.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!