Mustasch i Arvika.

Herre min skapare vilken helg.

Ni anar inte hur gött det är att sova i sin egna säng en söndag, när man sovit borta hela helgen. Känner mig nästan lite frälst där. Och det är ju inga konstigheter...

Mustasch igår. Det var blandade känslor. Missade återigen halva konserten för att ännu en polare inte pallade trycket. Gabby höll på att bli mosad längst fram bredvid mig, och blev slagen och dragen i håret. Hon grät. "Nu går vi Stina, jag dör snart!" fick jag höra 118 ggr. Tillslut insåg jag att hon inte orkade mer och gav med mig och följde med henne, bort från Mustasch.... för övrigt kom David (den nya gitarristen) fram till mig och tittade mig i ögonen och log och gav mig ett fett gitarrsolo. Blev jag kär? Mycket möjligt. Inga konstigheter.

Anyways. Vi ställer oss längst bak mot en vägg. Gabby vill gå & köpa mat. Vi börjar gå och står utanför Timmys. Linn Möller ringer och möter oss där. Gabby har ännu inte köpt mat. Möller går i rask takt mot oss i bara linne. Hon är flyförbannad, ganska full och stor i käften, men eftersom jag älskar min vän så mycket så gjorde det ingenting. Det blir tjafs, det sprutar ilska och tårar. Dock inte från mig, jag var ju nykter och med i matchen.

Gabby gick o la sig utan mat. Jag försökte somna i en fåtölj. Sen ringer Emma och vill bli insläppt. Sagt och gjort. Försöker återigen somna i fåtöljen. Linn Möller ringer och vill bli insläppt. Sagt och gjort. Linn Möller pratar med sig själv i badrummet i 10 min och sen släpar med mig in till sovrummet för att dela säng med henne och Emma. Somnade i stockställning och sov på sidan i princip hela natten. Tacka vet jag gud som gjorde mig smal...

Vaknar 09.30 och längtar redan till att få åka hem. Tar en kopp kaffe för att piggna till. Klockan blir 12.00. Vi drar mot en pizziera och äter ihjäl oss på vesuvio, isbergssallad och bea-sås. Har inte ätit pizza sen November, så det var riktigt gött.

Åker till affärn och köper med Gräddkola Original och en ½ liter pepsi max. Ready for the ride home. Blir avsläppt hos Gabby för hon blev flyförbannad över jagvetintevad, så jag, Möller & Emma fick beställa taxi för att ta hos hem.

Kommer hem. Dör lite. Byter kläder. Syster med sambo och systerdotter kommer på besök. Chillar framför datorn en stund och drar till arbetet. Möller kommer förbi och hjälper till litegrann (tackar & bockar). Sedan drar vi oss mot Nöjesbutiken och hyr världens bästa film. Alla måste se The Last House On The Left!

Nu är jag iaf hemma. Mår otroligt gött nu. Ännu mer fantastiskt är det att jag ligger i sängen framför denna laptop. JÄVLAR va gött.

Såatteh... nu drar jag.


Oh du, älskade Ralf Gyllenhammar!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!