Högstadiet, those were the days..

Sitter & diskuterar med några ungdommar från MJJ.se, hur det är att gå på högstadiet.

Jag minns så väl när jag gick på högstadiet. Det var ingen lätt tid, eftersom det var då jag och alla andra i sjunde klass hamnade på högstadiet "på riktigt". När vi gick i 6:an fick vi nämligen plugga i baracker under lektionerna på en mellanstadieskola. Det var ju lite skämmigt. Men skitsamma! 7:an var nog en av de roligare tiderna. Jag använde beiga manchesterbyxor, rosa/svart-randing tröja och använde oftast pippilotter. Inget konstigt med det, tänkte jag då. Tur att det var i början av 7:an jag såg ut som en påse bajs. Sen blev jag ju faktiskt snygg!

Efter att ha ägnat flera timmar åt lunarstorm genom att titta på Karlstad's största fjortisar, så kom jag på den stora idéen att jag ville se likadan ut. Inte för att jag hatade mitt utseende då, utan mest för en förändring. Jag såg ju ut som en 10-åring?

Mamma förstod hennes förvirrade dotter, och tog med mig på stan för en rejäl shoppingrunda. Jag kom hem med en blå/vit-sveatröja för 700:-, nya svarta byxor från Kappahl och sånadär moderna sneakers som gick upp till smalbenet på mig. Shit va snygg jag var då. Och efter den förvandlingen + lite smink i ansiktet började pojkarna inta mitt nya liv som tonåring.

Jag var nu en helt okej snygg tjej. Hade 4 pojkvänner under hela högstadiet. Nu började även disco och fest att hända. Jag kan stolt erkänna att jag inte drack en droppe alkohol under hela min tid på högstadiet. "Vad hände under din födsel, då?" undrar ni säkert nu. Men det hände faktiskt inget konstigt då. Efter att jag blev trött på att besöka diskotek varannan helg (holken, remembah?) så upptäckte jag Counter-Strike. Det onlinespelet fick mig att hålla mig borta från alla hyss och dumheter. Jag var nu istället en äcklig, svettig, svullen datanörd.

Min bror var likadan. Det var så illa under datatiden, att jag & min bror fick dela upp dagarna om vem som skulle sitta vid datorn. Men det var inget konstigt med det, heller... så länge vi höll oss borta från alkohol och andra dumheter så var våra föräldrar nöjda.

När jag väl inte satt vid datorn eller dansade röven av mig på nåt äckligt diskotek så befann jag mig hemma hos mina tre gamla bästa vänner. Vi såg på film, firade varje halloween med pizza och alkoläsk-bål och något konstigt uppträdande eller spelade in MTV-videos med en av mina kompisars videokameror. Those were the days...

Now these days är jag egentligen samma gamla StinaBerit, samma unika tonårsflicka som jag var på högstadiet. Bara det att jag bloggar istället för att spela Counter-Strike, ätit upp mig på 50kg, bytt ut halloweenfirandet med mer sprit än någonsin och framförallt bytt ut karlarna mot mat/Michael Jackson/bögkompisar.

Och som jag sa till ungdommarna till MJJ.se;
"Högstadiet är den tid du får mens, pms, den tiden då suget för män blir mer intensivt och hur du inser att rida inte är lika roligt längre."

Over and out.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Linnéa

Hahaha du skriver så jävla bra! dItT sTöRsTa fAn pözz

2010-03-22 | 23:46:04
http://linneaschoice.wordpress.com
Meron

"Högstadiet är den tid du får mens, pms, den tiden då suget för män blir mer intensivt och hur du inser att rida inte är lika roligt längre."

HAHAHA bästa ;) <3

2010-03-23 | 16:46:15
http://supaflysister.devote.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!