Arvikafestivalen 2010.

Åh, nu är jag hemma. Det är så skönt! Och nu när jag är lite piggare så har jag faktiskt ork till att skriva vad som hände dag för dag på Arvikafestivalen 2010!

TISDAG

Hanna plockade upp mig 10:30 och sedan hämtade vi upp Möller, Jacob och Jesper. Normalt brukar det ta cirkus en timme att köra till Arvika från Karlstad, men när vi hade Hanna som negerchaffis var vi där på 30 min. Ganska galet. Framme i Arvika möter vi upp alla och ställer oss i kön. Får festivalbandet runt handleden och sedan får man väskorna visitirerade. Aldrig har jag varit så svett p.ga all packning man släpade på. Så det får bli en påminnelse till nästa gång - mindre packning. Fixade fram tältet och blåste upp poolhelvetet och började sedan dricka. Jag minns inte kvällen så bra men jag antar att jag hade kul. Och nej, jag blev inte för full. Jag kommer bara helt enkelt inte ihåg.

ONSDAG
Tar det lugnt med drickan denna dag. Åker in till stan för att bada med några av Camp Mallorca. Passade även på att äta mat på Jenny's. Det  blev en mycket god fläskkarré. Drar tillbaka till campet och chillar med en cider och trevligt sällskap.

TORSDAG
Festivalområdet öppnar. Tog det lugnt med drickan denna dag likaså. Robyn och Kent var det jag såg denna dag. Robyn var helt fantastisk! Dansade som aldrig förr. Sedan drog jag iväg med Möller och en norsk bög för att se Kent. Jag har sagt sen jag föddes att jag verkligen hatar Kent. Men efter den konserten jag såg så tar jag tillbaka allt ont jag någonsin sagt om detta band, för fy i helvete va bra de var! Riktig festivalmusik och jag ångrar inte alls att jag såg dom.

FREDAG
Denna dag spenderades i stan för att återigen käka på Jenny's med Simon, Möller och Stina A. Vi badade även på badhuset och fick mobilerna fulladdade. Sedan på kvällen drack jag vin och missade In Flames. Mycket rolig kväll och det var längesen jag skrattade så förbannat.

LÖRDAG
Vaknar halvt död och känner att det är dags för fet mat för en gångs skull, då jag inte ätit något alls på campingområdet. Jag, Simon och Sörja drar iväg till McDonalds och klämmer i oss en festivalmeny för 80:-. Dyrt men mycket värt. Regnade som fan gjorde det också. Och det var även denna dag jag väntat så länge på. Mitt älskade Volbeat spelade!!!!!!! Och dom var så jävla bra! Är äckligt bortskämd och nöjd efter den spelningen. Det var garanterat inte den sista gången jag såg dom live. Sen på natten såg jag Babyshambles bara för att. Har aldrig lyssnat på dom, men vem fan vill missa världens största knarkare som antagligen snart kommer att dö, stå live på en scen och kötta? Självklart snackar jag om Pete Doherty. Men dom var bra. Drog efter 30 min däremot. Blev så jävla seg.

SÖNDAG
Vaknar upp och inser att det är min födelsedag idag. Känns absolut inte som det. Känner bara att det är nu jag verkligen inte vill bli äldre. Har ärligt talat ångest. Men iaf - jag, Sörja och Emma börjar packa ihop för att sedan bli upphämtade av världens bästa Zarah Andersson! Resan hem gick ganska fort och jag fattar fortfarande inte riktigt att jag är hemma. Kommer undra vart jag befinner mig när jag vaknar imorgon. Men när jag kom hem fick jag en stor kram av mamma och en kuvert med 1000:- till en gitarr. Har redan beställt den och den får jag inom fyra dagar. Wiie! Så kom brorsan, syrran, syrrans fästman och systerdotter på besök. Käkade middag och fick sammanlagt 8 trisslotter att skrapa. Jag vann hela 25:-! Woho.

Nu är jag bara äckeltrött. Kommer att somna tidigt ikväll... men ska försöka hålla mig vaken! Kommer också vara en hektisk vecka. Syrran gifter ju sig på lördag.. ska hinna fixa skor, besöka communicare och så fyller brorsan år också. Damn.

Ska också passa på att skicka en argt mejl till Arvikafestivalen också. Jag känner att det är orimligt att höja duschen med 30:- detta år, och att ladda mobilen kostade 40:- istället för 20:- detta år. Åh, så dåligt. Sen att dom inte verkade bry sig om att vattentoaletterna var ur funktion halva festivalen. Riktigt dåligt. Tacka fan att jag hade världens bästa sällskap med mig och att det var bra band som spelade, annars hade det varit en pissig festival.

Nu ska jag äta korv med bröd och dö lite. Bilder kommer!



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!