Hyllningsinlägg till M.J!



Jag är inne i en jättejobbig period. Eller jobbig är den väl inte, men den är lite pinsam. Det är såhär - jag är inne i en M.J period, då han är det enda jag lyssnar på, now these days.. och kollar på hans filmer om och om igen, då dom är så jävla bra. Sen att jag kollar igenom en hel del på tuben. Och varför detta är pinsamt (enligt mig) är för att jag inte brydde mig särskilt mycket innan han gick bort, som ni vet om. Men jag säger fortfarande att det är bättre sent än aldrig. Det är viktigt att uppskatta, död som levande!

Och sjukt nog är det tack vare han jag lärt mig att uppskatta som bara fan. Jag är glad för ingenting, nu för tiden. Gör bra saker och tänker helst till innan jag gör något. Sen kan ju detta bero på att det är ett nytt år, också.. finns så mycket man vill göra rätt för sig då. Men iaf, M.J's musik är ändå något som fått mig att vakna till lite. Det är bara att läsa hans texter och framförallt hans bok! Läs Moonwalk, sen är du tamejfan frälst. Den är som bibeln, fast bättre. Häng även med om vad han sjunger i sina låtar. T.ex;

Beat it = Man ska inte slåss, man ska istället bara dra därifrån.
Man in the mirror = Ändra på sig själv innan man förändrar världen till det bättre.
Earth Song = Ge fan i att förstöra jorden.
We Are The World = Vänskap och att visa respekt oavsett ras.
Black or White = Ungefär samma som ovan. Det är skitsamma om du är neger eller vit.
They Don't Care About Us = Stå för vem man är.
Heal The World = Ungefär som Earth Song. Ta hand om jorden och människorna som lider.
On The Line = Att inte ge upp oavsett hur tufft livet än kan vara.

Ni ser ju själva vilka jävla budskap killen sjöng om. Han var nog Jesus medan han fanns, skulle jag vilja tro. Om inte God himself. När man lyssnar på sånhär musik, och framförallt M.J's musik, så blir man bara glad, får en tankeställrare och är bara väldigt tacksam! Jag tycker själv att jag blivit mer givmild och generös mot andra. Jag har ju förfan skänkt 50:- till barnen i Haiti (som jag egentligen inte har råd med), gett Gabby 3 pizzor, parkeringspengar och kläder att låna så hon inte svälter, får böter eller gå runt naken. Jag motionerar så jag mår bättre fysiskt. Hjälpt till med städning, tvätt och disk här hemma. Inte deppat ihop över saker som har sårat mig. Hållt mig nykter istället för att gå ut varje helg. Aa.. jag har gjort en massa bra grejer, helt enkelt!

Men den låten som gett mig ett wakeup-call och fått mig må såhär jävla bra är nog On The Line. Den är så sjukt äckelbra fantastisk och bara helt... aa. Rövbra. En ny favorit. Har den som alarmsignal om jag ska upp tidigt. För vad kan vara bättre än att vakna upp till en låt som handlar om att bli bättre? TRUE STORY!

Nu kanske ni tyckte att detta var ett ruskigt bögigt inlägg, men jag står för det jag skriver och vill bara dela med mig det som får mig att vara en duktig StinaBerit. Så om ni vill tacka StinaBerit för att hon har blivit en bättre människa, så ska ni istället tacka Michael Jackson. Utan honom, det nya året eller mormor i tankarna så hade jag nog inte varit såhär glad och för en gång skull förståndig. Så tack Michael, år 2010 och älskade mormor! Tack som fan för att ni gör mig till världens bästa StinaBerit!

Over and out.

// StinaBerit - Gränslöst lycklig oavsett vilken skit hon än hamnar i.

♥ MICHAEL JACKSON - ON THE LINE ♥

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Reben

Han var/är den bästa människan någonsin.

2010-02-01 | 10:56:38
http://rebeckab.wordpress.com
linda

Nice!

Mn du glömde en låt. :-)

Den som räddade mig från att begå självmord faktiskt.

"Keep the faith"!



Och ja Michael var Jesus själv! Bättre människa får man leta efter!

2010-02-03 | 23:52:34
http://lilomeandmylife.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!