Nu har Lena sagt något smart igen...

De flesta av er vet ju hur osmart min mamma kan vara, ibland.
Sen så vet nog även det flesta av er vad uttrycket 24/7 betyder.

Ungefär såhär lät det när jag & mamma satt & kollade på någon barnfamilj på TV.

Jag: Åååh, jag längtar tills Ellen blir sådär gammal så man kan leka med henne!
Mamma: Hehe, aa det ska bli roligt.
Jag: Då ska jag vara barnvakt åt henne 24/7!
Mamma: Det kan du va.
Jag: Vet du ens vad "24/7" betyder, mamma?
Mamma: Jaa. Från tolv till sju.
Jag: .. va?
Mamma: Ja? Från tolv till sju.

Jag började gråta av skratt och förklarade för henne vad som menas med 24/7. Det avslutades med att vi båda grät av skratt för att hon insett hur korkad hon är. Åh, kära Lena <3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!