Framtiden.

Haha, jag sitter här och garvar åt mig själv. Sitter & tänker på min framtid. Vad för slags man jag kommer ha vid min sida, bröllop, min begravning, vad för slags jobb jag ska jobba med osv... Jag har redan planerat allt det där. Är inte ett dugg förutsägbar. Så att eh.. här kommer det.

KÄRLEKEN
Jag kommer att träffa min framtida kärlek i en bar. Han ska va lång, mörkhårig, ljusa ögon och får gärna gilla hockey, hårdrock och snus. I baren dricker vi öl tills vi spyr, hånglar upp varann och sen fortsätter vi hålla kontakten, tills vi båda kommer på att vi faktiskt är som gjorde för varann.

JOBB
Jag har länge jobbat som diskplockare, servitris och dagisfröken. Nu har skivbolagen äntligen öppnat ögonen för mig och ger mig ett fett skivkontrakt. Blir rockstjärna. Kändiz.

BOENDE
Min första lägenhet var en hydda, men sen fick jag jobbet som diskplockare och hade råd med en lägenhet på 26 kvadratmeter, så jag flyttade. Men nu när jag fått skivkontrakt så köpte jag ett hus med min pojkvän. Vart huset ligger vet jag inte än, men det ska vara nära en sjö!

EKONOMI
Ungefär som i boende. Bodde i en hydda först, men efter skivkontraktet blev jag stenrik.
Ekonomiskt oberoende deluxe.

BRÖLLOP
Min pojkvän friar på en konsert då mitt favoritband Alter Bridge spelar. Jag svarar JA! och vi gifter oss i en trädgård. Gillar inte kyrkor. Sen ska jag ha en bröllopsklänning utan axelband. Vilken färg kan ju diskuteras... men låtarna är iaf;

Michael Jackson - You are my life
The Fray - Look After You
Lifehouse - Everything
Incubus - I miss you
Encore - L'Amour Toujours
Neverstore - Waiting
Westlife - We are one

Den sistnämnda låten har jag bestämt att ha som bröllopslåt sen första gången jag hörde den. Den är så jävla fin, och det står jag för även om jag är väldigt glad i hårdrock! Den ska med. Skiter i om mina framtida pojkvän säger tvärnej. Isåfall gifter jag med mig själv. Den _SKA_ va med.

BEGRAVNING
Jag vet inte varför, men på nåt vis känns det som att jag inte kommer bli äldre än 60 år. Jag mår definitivt inte dåligt eller något, men det är bara en feeling. Fast vafan vet jag, jag kanske blir 90 bast också?! Skitsamma. Begravningslåtar har jag redan valt ut. Och jag kommer inte att ändra mig med tiden, utan jag vet exakt vilken låt som jag vill ska spelas på min begravning. Alter Bridge - In Loving Memory, min absoluta favoritlåt i heeela världen. Får jag dö med den låten så kommer jag dö lycklig! Sen har jag några till jag vill ha med, men In Loving Memory MÅSTE vara med.

Trespassers William - Lie in the sound
Snow Patrol - Run

Det var nog det.

Det är min framtid. Jag tycker det låter rätt bra, iaf. Så nu vet ni ju hur det kommer se ut. Ni behöver alltså med andra ord inte bli oroliga över att jag ska virra bort mig. Det ordnar sig!





Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Malin

Jag tänker tamigtusan vara din fotograf!

2010-02-02 | 21:18:56
http://lockhart.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!