En dag, full av teknik.

Det är helt fantastiskt vad jag kan krångla till det ibland. Jag har haft ont i magen i stort sett hela dagen, p.ga mig själv. Jag är så jävla korkad och oansvarig ibland.. GAH. Jag ska berätta om min lilla dag. Häng med.

1. När jag vaknar så sätter jag mig alltid vid datorn först. Kollar igenom lite på Facebook om det hänt något roligt som jag missat under de få timmarna jag inte varit inloggad.

2. Sedan går jag in på YouTube för att se om de jag prenumererar på har lagt upp något roligt. Icke. Däremot ser jag några videos som ligger under "Rekommenderas för dig"-fliken. Där finner jag ett klipp på Sims 3 World Adventures Gameplay. Jag som inte kunnat spela detta spel som jag köpte för 2 månader sen blev såklart nyfiken och klickade på detta klipp för att se om det verkade roligt. Och det var det.

3. Känner att suget efter lite Sims 3 spelande väller över mig, så jag gick in på Lägg till/Ta bort program på Kontrollpanelen, i vetskap om att jag inte kan spela eftersom det är någon fil som saknas till spelet.

4. Då är jag så jävla dum att jag råkar klicka på programmet UNDER Sims 3 och väljer "Ta bort" och "Uninstall" utan att jag är medveten om att det inte är Sims 3 jag håller på att radera. Istället var det Trådlöst Internet-programmet jag avinstallerade.

5. När avinstallationen var färdig så sa det bara POFF - hela internet stendog. Msn, Firefox och Spotify.

6. Får panik eftersom jag lovat att hjälpa chefen i guilden @ WoW ikväll, men det är lätt när det Trådlösa internet försvann från Nätverksanslutningar.

7. Rotar igenom byrolådan i mitt rum i hopp om att jag hade kvar cd-skivorna så jag snabbt och enkelt kunde installera om internet.

8. MEN JÄVLAR, hade totalt glömt bort att min CDROM-läsare slutat fungera sen 4 månader tillbaka, så det gick inte.

9. Ringer till företaget där jag köpte min dator ifrån. Min garanti hade gått ut för två veckor sedan. FUCK, tänkte jag. Men det löste sig, då jag bara behövde betala 290:- för ännu ett års garanti och en ny CDrom-läsare.

10. 3 timmar senare drar jag & farsan till företaget, lämnar datorn och väntar i bilen, eftersom han som fixa den gjorde det på max 7 minuter.

11. Hämtar datorn, kopplar in alla sladdar och ringer sedan till Bredbandsbolaget för att få igång mitt internet. Tjatade med en snubbe som garvade åt mig i telefon för att jag måste låtit skitkorkad eftersom jag inte fattade något. Samtalet på 40 minuter avslutades med att jag skulle ringa Bredbandsexperten som kostar 20:-/min att ringa.

12. Han förklarar på 5 min och se där - mitt internet fungerar.

Så det har varit en aktiv dag inom teknologi. Fruktansvärt jobbigt. Det är vid sånahär dagar då man önskar att man valt Teknik på gymnasiet. Men nu har jag ju iaf lärt mig något. Så behöver ni hjälp mig internetkrångel äre bara att höra av sig till StinaBerit. Hon kan allt!

Avslutade denna jävla dag med att göra lite nytta också. Jag sponsrade 50:- till barnen i Haiti. Jävligt synd att en jävla jordbävning ska förstöra deras enkla bostad som består av en dammig lerig hydda. Då kan jag väl likagärna betala en ny för en femtiolapp. Och en femtiolapp.. det är fan en snusdosa det. Minus tio kronor.

Aja. Det var allt som hänt idag. Vi hörs!

// StinaBerit, din teknik i nöd.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!