StinaBerits julkalender LUCKA 1!



EN PRESENTATION AV MIG SJÄLV!

Ja, de flesta utav er vet redan vem jag är. Men för er som inte har en aning, this one's for you. Jag heter Stina Nilsson, är 21 år gammal och är född, uppväxt och bosatt i Karlstad, Värmland.

Som person är jag väldigt glad utav mig för det mesta. Älskar att få andra att skratta åt det jag säger eller gör! Kan även ibland bli väldigt missförstådd då jag förklarar jävligt dåligt ibland. Sen så är jag inte speciellt smart utav mig. Och det är ingenting jag skäms över, utan jag är fullt medveten om hur korkad jag kan vara även om det blir jobbigt ibland.

Jag har haft en bra uppväxt i mitt liv. Den har varit sträng, men det har bara gjort mig gott, då jag varken tar droger eller är ute & festar varje dag. Försöker göra så gott jag kan med att göra mina föräldrar stolta, och jag kan gott meddela att dom är stolta. Jag gör det jag ska det föräldrarna säger åt mig. Sen så tycker mamma att jag är en mästare på att höra utav mig, speciellt när jag är ute & festar. Vet ju hur oroliga föräldrar kan bli ibland. ;)

Jag är även väldigt insatt i musik. Min favoritgenré är akustiskt. Finns nog inget finare. Har själv spelat gitarr sen jag var 14 bast, men än är jag inte ett proffs. Jag kan ta ackord, hålla takten och läsa tabs. That's it, liksom.

Mitt kärleksliv har gått upp och ner. Har varit förlovad en gång, då var jag 15. Ung & dum skulle jag vilja kalla det. Men han jag var förlovad med var en riktigt bra kille, så jag ska ju inte klaga. Men sen vi gjorde slut har jag bara träffat puckon. Det har handlat om droger, killar som dejtat andra samtidigt, en som inte kan sluta prata om sina ex, en som varit otrogen och sen varit ett slit & släng och dög när det passade. Ja, det har inte varit lätt. Men även om jag bara har träffat dåliga killar på senare dagar så gör det mig inte speciellt mycket i nuläget. Jag söker inget förhållande, men träffar jag någon så visst. Händer det så händer det, och gör det inte det så gör det inte. Tar det helt enkelt jävligt chill med kärlekslivet. No hurries.

Jag tog studenten 2008, då jag läst programmet Journalistik i 3 år på gymnasiet. Det sista halvåret praktiserade jag dock på ett café, då jag hade riktigt dåliga betyg och hade hög frånvaro. Det är självklart något jag ångrar idag, då jag kan känna ett visst sug efter skolan och att få göra läxor och sånt, men gjort är gjort. Jag är också arbetslös, vilket jag varit sen jag tog studenten. Vissa dagar klättrar man på väggarna och blir deprimerad över hur arbetslös man är, andra dagar är bättre för då har jag ändå saker att utföra. Det är både på gott och ont, dvs.

Sen har jag haft komplex över mitt utseende i princip hela livet. Inget man har märkt av på mig kanske, men jag har dåligt självförtroende. Har haft problem med min övervikt sen jag föddes, ungefär. Även om jag var normalviktig i 13-14 års ålder så tyckte jag även då att jag var stor. Jag har försökt banta minst 118 ggr i mitt liv, lyckats gå ner max 5-8kg.

Men nu har jag börjat träna "på riktigt". Tränar 3ggr i veckan på Friskis nu och tycker att det är hur kul som helst! Älskar verkligen gymmet. Sen när jag blivit starkare och fått bättre kondition så ska jag gå på Friskis fler ggr i veckan, då jag egentligen tycker att 3ggr i veckan är alldeles för lite.

Jag har rökt, men röker inte längre. Eller det händer väl att man tar en cigg av någon när man är ute & dricker, men det händer väldigt sällan då jag knappt är ute & festar längre. Nu snusar jag istället, och har inga planer på att sluta heller även om jag vet att det inte är bra. Men hellre att jag snusar än att jag röker.

Jag har även 3 tatueringar på kroppen. Har en sol i nacken som jag gjorde i Augusti 2007. Solen står för "sola i karlstad", då jag älskar min hemstad hur tråkigt det än kan vara här ibland. Sen så har jag en gitarr på benet, som ett tecken på att jag älskar att spela gitarr. Den tatueringen är dock inte klar än, men ska fixa den så fort jag har pengar till det och tid. Min sista tatuering har jag i svanken och är även den nyaste jag har gjort. Det är en text som lyder "There have been others, but never two lovers like Music & Me". Det är en textrad från Michael Jackson's låt Music and Me. Anledningen till varför jag tatuerade den var för att jag för det första älskar musik mer än livet, och sen för att det just inte har gått så bra på kärleksfronten i mitt liv. Musik har gett mig mer kärlek än vad de snubbarna i mitt liv har gjort, helt enkelt. Har även hål i båda öronen, men ingen piercing.

Ja.. det var en presentation av mig själv. Hoppas ni är nöjda.
Imorgon öppnar vi lucka två, och då kommer det att handla om
Min Första Kärlek.
Blir väl roligt för er?!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!