StinaBerits julkalender LUCKA 5!



MINA BÄSTA VÄNNER

Genom åren har jag haft sjukt många bästa vänner. Min första bästis hette Isabell, och vi gick på samma dagis. Och i skolan hade jag också bästa kompisar, men de dök inte upp försen efter 4an.

Bästa vänner som jag hade på högstadiet har jag kvar än idag, men vi umgås inte lika flitigt som förr då man har fått ett helt annorlunda liv. Men Cassie, Therese och Majda vet att jag tycker om dom jättemycket och att jag alltid kommer att finnas till hands om det skulle vara något.

Men den som varit min allra bästa vän sen gymnasiet är ändå Linn Möller (tjejen bredvid mig på bilden). Vi delar inte alltid samma åsikter, men vi respekterar dom. Sen så förstår hon mig väldigt mycket. Det är henne jag vänder mig till om jag skulle må dåligt, för hon kommer med jäkligt bra råd! Vi har ju suttit i samma båt skulle man kunna säga. Vi vet vad vi gått igenom, har gjort och inte gjort. Hon får mig att tänka klart, liksom.

Vi har varit osams två gånger. Den första gången var vi ovänner i ett halvår. Det var en riktigt jobbig tid ändå, för hon var ju fortfarande den som jag hade roligast med. Men vi löste det, för vi vet att man ska förlåta och att människor är värda en andra chans. Man måste bara få ta en paus från varandra och hinna tänka & sakna. Den andra gången vi vart ovänner var i somras, faktiskt. Men det höll på i typ 1-2 veckor. Och jag visste att jag hade gjort fel då, så jag köpte en present med ett litet kort till henne som jag la utanför hennes dörr medan hon var på jobbet.

Och varför köpte jag en present istället för att bara ringa och säga förlåt? Ja, jag är inte särskilt bra på att prata muntligt. Jag är faktiskt skitkass på det. Så jag skrev på kortet att jag varit jättedum men att jag älskar henne och bad verkligen om ursäkt.

För det värsta man kan göra är att göra din allra bästa och finaste vän besviken. Vänskap är att ha förtroende för en annan människa, och det är den jag värdesätter i våran vänskap. Jag kommer aldrig kunna hitta en annan människa som är så jävla bra som Möller. Hon är exakt som mig fast snyggare och smartare, är jag tyvärr tvungen att erkänna. Men annars är vi precis likadana!

Linn vet hur mycket jag älskar henne och vet att jag aldrig mer skulle kunna svika henne igen för något eller någon. Jag har hittat min BFF och det är jag jättetacksam och sjukt jävla dretglad över!

Imorgon öppnar vi lucka 6, och då kommer jag skriva om Något jag saknar.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!