Sagan om Oslo.

Ni får ursäkta över att jag inte uppdaterat något om Norge försen nu. Jag har varit galet mongotrött och haft annat att göra. Skitkul att det är några som undrar hur det har gått för mig i grannlandet. Tänkte jag skulle dra den fina historian om min tripp till Oslo just nu;

Jag vaknade faktiskt skittidigt. Ställde klockan på 05:45 för att göra mig "dags-att-få-jobb"-snygg. Gick väl sådär. För det första så vaknade jag av mig själv klockan 05:00 och kunde verkligen inte somna om. Min resfeber var ju helt insane. Och för det andra så har jag ju så jävla dåligt med kläder, men jag drog på mig leggins, svart linne och en vit kofta. Sen drog jag på mig asmycket smycken också. Och mina två finaste diadem. Sminkade mig så jag såg ut som en tjej som älskar Rix FM.

Klockan 07:15 blev jag upplockad av Sörja och Stina on the street of my hometown. Resan till Oslo gick ganska fort även om vi dunkade skitmusik i bilen (och med skitmusik menar jag hiphop och för mycket Lady GaGa).

Vi var framme i Norges storstad klockan 10:20. Klockan 11:00 gick på en lägenhetsvisning. Den var ingenting för oss, kände vi. 65 kvadratmeter är fan smått, alltså. Så vi tackade nej. Efter det drog vi till Proffice, men där sa de bara att de skulle höra av sig om de hittade något passande jobb åt oss brudar. Så det kändes ju bra.

Efter att ha vandrat runt lite i Oslo för att kolla in gatorna och frågat några affärer om de söker personal blev vi hungriga. Vi gick förbi säkert 20st resturanger och sa "Nej. Nej. Nej. Nej." Tillslut blev vi så jävla trötta på att inte hitta en normal resturang så vi tog första bästa som vi hittade i ett hörn. Det skulle vi inte gjort. Kebaben smakade röv, det var iranskt hår i salladen och när man sa ett tydligt NEJ, då de frågade om man ville ha chilisås på salladen, så hällde dom en hel gryta chilisås över salladen ändå... Så aldrig mer. Kanske ska tillägga att jag betalade 79 norska för skitmaten också. ÄRLIGT TALAT....

Sen var det dags för Sörja att dra på jobbintervju i en klädbutik en liten bit utanför Oslo Centrum. Jag och Stina A följde självklart med och även vi passade på att lämna våra CV:n i varuhuset. Kan även tillägga att Sörja ska provjobba på onsdag! Gött att hon fått ett jobb (antagligen)! :)

Sen lämnade vi några CV:n till i Oslo Centrum. Jag sökte mest på Caféer, men lämnade även CV på Seven Eleven och nån slags pressbyrån. Hoppas dom hör av sig snart!!!

När klockan tillslut blev 18:00 drog vi hem. Vi var skittrötta.. Eller jag var iaf. Försökte somna i bilen men det gick inte. Sörja och Stina skulle dra till Koriander och var astaggade, men jag ville bara dö i min säng. Och det gjorde jag. Exakt 22:30 typ. Och vet ni vad?! Jag sov till 10:00!

Så nu vet ni hur det gick i Oslo, iaf. The fucking end.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!