Nattblogg is the grejen.

Tjenna.

Idag har jag varit vettig och nyttig. Syrran ringde vid halv två och bad mig komma till morsans salong för att ge tillbaka dom lånade 300:- till morsans julklapp. Drog in dirr, en liten halkig promenad på 15 minuter. Min lilla systerdotter Ellen var också där, och hon var lika söt som vanligt. "Dosidusan" som syrran kallar henne!

Satt kvar på salongen tills morsan slutade. Då var det dags att dra ut till bergvik för att handla julmat! Själv drog jag bara till systemet och unnade mig en vinare och tre öl som jag ska ha på Annandag jul. Sen letade jag upp päronen som var inne och fulade sig på Maxi. Iaf farsan. Han var på ett sånt där jul-flumm-humör. Gick runt och gapade, sjöng och drev. Mamma skämdes. Det är vid såna tillfällen min farsa, Mats Nilsson, är som bäst och är det där lilla extra som gör att man blir stolt över att ha han som farsa, även om han är ful och skallig. Cred till dig, Mats.

Imorrn ska vi storstäda. Damma, dammsuga och skura. Mitt rum ska vara skinande rent, och är det ett minsta lilla dammkorn kvar får jag inte vara med och fira jul, sa farsan... så jag får väl ta i för kung & fosterland imorrn! Det gör jag...

Sen på kvällen blir det självklart Bingolotto. Tänkte dra in storkovan. Antingen en bil eller några miljoner ska jag vinna. Minst.

Men skitsamma. Vi hörs imorgon, era ravhöl! Puss på er.

// StinaBerit.

Kära fader i mina lackleggins!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!